Mateřská škola Malšice
ROZVOJ JEDINEČNOSTI DÍTĚTE • SOCIALIZACE • PODPORA RODINY
Dosažení maxima dítěte ve svém rozvoji vzhledem k svým individuálním možnostem
Hra je pro děti předškolního věku základní prostředek k učení, k objevování, k uspokojování základních potřeb. Vytváříme pro děti podnětné prostředí, které jde s dobou a umožňuje rozvoj dítěte ve všech jeho vzdělávacích oblastech. Klademe důraz zejména na komunikační dovednosti a dostatek příležitostí k pohybu zejména ve volné přírodě.
Na světe nejsem sám
Budujeme bezpečné prostředí, ve kterém mají děti prostor na svůj názor, ale zároveň se učí spolupráci s ohledem a tolerancí na druhé. Respekt k přírodě a k její udržitelnosti, udržování lidových zvyků a tradic jde ruku v ruce s moderním pojetím vzdělávání. Těžíme maximum výhod, které nám dává „venkovská“ škola.
Rodina a společnost
Vytváříme respektující klima. Společné akce nám dávají prostor pro širší vzájemné poznání a rodič má možnost lépe poznat atmosféru školy a obsah předškolního vzdělávání. Spokojené dítě je předpokladem ke spokojenému rodiči. Vzájemná provázanost s dalšími subjekty v městysi, účast na různých akcích pořádaných ostatními spolky je pro nás přirozeností. Prioritou je provázanost mateřské a základní školy.
HISTORIE MATEŘSKÉ ŠKOLY
Mateřská škola Malšice je situována v okrajové části obce v těsné blízkosti školy základní. Jde o patrovou budovu, v níž se nachází 5 tříd s kapacitou 120 dětí.
Provoz v mateřské škole byl zahájen v roce 1980. Během čtyřicetileté existence došlo v budově mateřské školy k řadě stavebních i organizačních úprav. V roce 2003 proběhla rozsáhlá rekonstrukce, při níž byla vyměněna okna, vchodové dveře, podlahové krytiny, radiátory. V roce 2006 bylo renovováno sociální zařízení a pořízena nová dlažba i obklady v obou poschodích. Od podzimu 2009 fungovala v budově třetí třída, která byla přistavěna nad školní družinou. V letních měsících v roce 2018 prošla budova další přístavbou. Byly přistavěny prostory šatny v přízemí tak, aby odpovídaly kapacitě dvou tříd. Ze školní družiny se přestavbou stala čtvrtá plnohodnotná třída. V roce 2019 jsme získali dotaci na přírodní zahrady. Projekt byl dokončen na podzim roku 2021. Zahrada byla rozšířena o venkovní prostory nad školní tělocvičnou.
Poslední velká přístavba byla dokončena na začátku roku 2024. V únoru 2024 byla otevřena 5. třída a mateřská škola se dočkala i důstojného zázemí pro pedagogy a ostatní zaměstnance. Vznikla sborovna, šatny, kancelář pro zástupkyni ředitelky a komunikační místnost pro individuální rozvoj dětí či důstojné místo pro komunikaci s rodiči. Také se propojila mateřská škola s kuchyní. Jídlo se již nemusí převážet přes venkovní prostor. Mateřská škola rozsáhlou přístavbou však přišla o část zahrady, kde bylo pískoviště a herní prvky. Zřizovatel poskytl mateřské škole rozšíření školní zahrady a již se připravuje projekt na doplnění zahrady herními prvky.
Celý koncept mateřské školy je směřován k maximálnímu využití výhod venkovské školy. Těžíme z blízkosti lesů, rybníků a krásného okolí. Z provázanosti vesnických vztahů, kde jsou si lidé velmi blízcí.
Učíme se prožitkem. Pěstujeme, připravujeme, konzumujeme. Objevujeme, zkoumáme, získáváme zkušenosti a poznatky.